Wigman Van Dijk logo

Hapert de online marketing?

Bij veel bedrijven ontbreekt de tijd, kennis of motivatie om dit op te pakken én vol te houden
Geen nood: Wigman van Dijk biedt jullie een online-marketing-pakket compleet met jullie ‘eigen’ marketing- en communicatieprofessional. Deze professional doet (een deel van) het werk bij jullie intern voor een vast aantal uren per week en op basis van maandelijkse facturatie.
Lees verder

Takenpakket

Afhankelijk van de pakketkeuze en jullie behoeftes kun je denken aan: contentcreatie, website- en social-media-beheer, zoekmachine-optimalisatie, het opzetten van nieuwsbrieven plus periodieke rapportage- en voortgangsgesprekken bijv. Zo ben je verzekerd van online zichtbaarheid en een optimale online vindbaarheid. Dit alles + de back-up van een 6-koppig team!

online marketing die loopt als een trein!


WVD online marketing
basis pakket
2,5 uur per week
Werken aan online vindbaarheid
Contentcreatie
Social media beheer
Projectcoördinatie
Evaluatie per kwartaal
SEO-advies*
Opstellen basisberichten (max. 2,5 p. wk.)*
Posten en interactie-coördinatie
Advies overige communicatieprojecten
Rapportage en bespreking voortgang
€ 595,- per maand
Kies dit pakket
WVD online marketing
PLUS pakket
4 uur per week
Werken aan online vindbaarheid
Contentcreatie
Social media beheer
Projectcoördinatie
Evaluatie per kwartaal
SEO-advies*
Opstellen basisberichten (max. 4 p. wk.)*
Posten en interactie-coördinatie
Advies overige communicatieprojecten
Rapportage en bespreking voortgang
€ 985,- per maand
Kies dit pakket
WVD online marketing
Premium pakket
8 uur per week
Werken aan online vindbaarheid
Contentcreatie
Social media beheer
Projectcoördinatie
Evaluatie per kwartaal
SEO-advies*
Opstellen basisberichten (max. 8 p. wk.)*
Posten en interactie-coördinatie
Advies overige communicatieprojecten
Rapportage en bespreking voortgang
€ 1795,- per maand
Kies dit pakket

Waarom bij jullie intern?

Er is input nodig om te delen en het ‘ophalen’ van die content verloopt met een ’interne KRACHT’ efficiënter
De praktijk leert dat het verbinden met mensen beter verloopt als iemand als een collega gezien wordt. Daarom adviseren wij om de persoon in kwestie een x-aantal uren per week intern bij jullie mee te laten lopen. Zo leert hij of zij de organisatie en collega's snel en goed kennen en dat komt jullie marketing en communicatie ten goede. 

De online marketing-trein moet rijden!

Zet en houdt jullie online marketing op het juiste spoor met Wigman Van Dijk!
Laten we samen zorgen dat jullie online marketing consistent en consequent wordt uitgevoerd op basis van vooraf bepaalde doelstellingen. Afhankelijk van waar jullie online marketing en communicatie-trein zich bevindt, kunnen we instappen en samen verder reizen. In de ideale situatie wordt er gewerkt aan de hand van een strategie en op basis van die strategie is er een marketing- en communicatieplan opgesteld. Is dit niet of ten dele het geval dan is het verstandig de draad op te pakken waar die is blijven liggen. Als alles wel ideaal is ingericht (zoals hieronder aangegeven) dan stappen we daar op de trein en gaan we voortvarend aan de slag.


Voortraject WVD online marketing    (Inbegrepen bij Plus en Premium-pakket niet bij-Basis-pakket)

Strategie                  

  1. Doelstellingen bepalen
  2. Doelgroep definiëren
  3. Communicatieplan opstellen
  4. Middelen- en mediakeuzes bepalen

Planning                                     

  1. Contentkalender opstellen
  2. Inplannen acties

Uitvoering WVD online marketing-pakket

Creatie                                        

  1. Concepten en ontwerpen

Realisatie                             

  1. Contentcreatie
  2. Publiceren en posten
  3.  Interactie managen

Evaluatie                 

  1. Periodieke rapportage en bespreking                      
  2. Indien nodig op basis van evaluatie koers bijstellen
  3. Voortgang gekozen WVD online marketing-pakket

Online marketing in de praktijk

In de online marketing- en communicatiestrategie is de website (en -shop) veelal leidend. Dit communicatiemiddel is vaak de basis waar andere (online) acties naartoe leiden. Denk aan een e-mail-nieuwsbrief, een social media-post, een QR-code op een etiket, een folder, een vacature in een nieuwsmedium of op een voertuig. Al die items verwijzen naar de website.

De website is hét online medium waarop je als organisatie gevonden wilt worden
Daarom is het belangrijk dat er actief gewerkt wordt aan die online vindbaarheid (SEO). Dat doen we onder andere via blogs, landingspagina’s, projectpagina’s, nieuwsberichten etc. Deze worden vaak in combinatie met social media-berichten en e-nieuwsbrieven uitgezet. Op deze manier staan acties niet los van elkaar maar zijn zij verbonden en versterken zij elkaar. Ook om die reden is het belangrijk om aan de hand van een communicatieplan een contentkalender op te stellen. Zo word je niet geleid door de waan van de dag en zorgen we dat de acties naar hun doelen leiden. En daar was het allemaal om begonnen!

* Bij enkele posten staat ‘een sterretje’. Hier de uitleg:

Bij het verzorgen van de social media-berichten staat bijvoorbeeld een sterretje
Dit omdat wij ook meer berichten voor jullie kunnen verzorgen en posten dan in het betreffende abonnement vermeld staan. Graag zelfs en als het waarde toevoegt. Dit zal niet altijd lukken binnen de aangegeven tijd. Daarom dat sterretje. Stel bijvoorbeeld dat in een post een ‘after-movie’ van een bedrijfsfeest vertoond moet worden. Het filmen en editen van een dergelijke video kan behoorlijk wat tijd vragen. Denk bijvoorbeeld aan vier uur filmen en een uur of acht editen. Je zult begrijpen dat dit niet binnen de abonnementsprijs valt. De tekst schrijven bij de betreffende post, de hashtags toevoegen en het ‘taggen’ van mensen en/of bedrijven plus het posten zelf hoort dan weer wel bij het abonnement (binnen de kaders). En wanneer er een foto van een medewerker gemaakt moet worden op kantoor of op een project in de buurt, ook geen probleem. Als het past binnen de tijd nemen we dat gewoon mee. Het is alleen dat we de wederzijdse verwachtingen graag helder en bespreekbaar houden.

** Aanvullende behoeftes?

Heb je aanvullende marketing-behoeftes? Neem contact op!
Wil je bijvoorbeeld echt de diepte in met zoekmachine-optimalisatie via linkbuilding of wil je Zeeland of heel Nederland veroveren met online advertentie-campagnes, neem dan contact op. Ook als je andere vragen hebt op het gebied van online en/of offline marketing ben je bij Wigman Van Dijk op een vertrouwd adres.

Waarom Wigman van Dijk?

Hét full service reclame en (internet)marketingbureau met een no nonsens aanpak
Wij staan voor hoogwaardige kwaliteit, gaan vooruit, zitten boordevol creativiteit en streven naar resultaat. En waar het allemaal om draait is dat we jullie marketing en communicatie op de rails kunnen zetten en houden.

Neem je publiek mee met interactieve video

Een interactieve video neemt de kijker écht mee in je verhaal. Dit omdat je de kijker kunt laten kiezen, klikken en deelnemen. Het is een vorm van video die de aandacht van je kijkers trekt én vasthoudt. Interactieve video maakt video krachtiger spannender en breder toepasbaar.
Lees meer
Bekijk alle projecten
Privacyverklaring
Cookieverklaring
Disclaimer