Internetmarketing: meten = weten, gissen = missen

Hoe zet je de juiste internetmarketing strategie in voor jouw website of webshop? Door te kiezen voor professionals. Professionals zoals Wigman Van Dijk, On & Offline Creatief bijvoorbeeld. Of het nu gaat over zoekmachine optimalisatie, online adverteren, nieuwsbrieven, video marketing of het inzetten van interactieve magazines: alles begint met een slimme strategie.

Doelstellingen en 0-meting

Het grote voordeel van internetmarketing en -advertising is wel dat alles wat je doet meetbaar is. Om effectief te kunnen meten, dient er dan wel gestart te worden met een 0-meting: wat is de status nu? Waar staan we als organisatie op het gebied van online marketing? Koppel daar je doelstelling aan en je het de juiste ingrediënten voor het opzetten van een slimme strategie. 

Marktanalyse

Voordat je daadwerkelijk van wal steekt met het inzetten van internetmarketing campagnes is onderzoek naar de mogelijkheden, de kansen en de bedreigingen zinvol. Waar liggen de kansen? Waar hangt het laaghangend fruit, met wie moeten we rekening houden en wat zijn de wensen en de behoeftes van onze doelgroep? De antwoorden op deze vragen zijn essentieel voor het opzetten van een succesvolle strategie.

Concurrentie-analyse

Wie zijn onze tegenspelers en hoe werken zij, wat zijn hun sterke punten en wat de zwakke? Goede research kan je veel vertellen over de sterke en de zwakke punten van de concurrentie. Altijd handig om te weten toch?

De internetmarketing toolbox

Welke middelen en media zetten we wanneer voor wie in? Fe internetmarketing strategie vertelt het. Hieronder lees je hoe wij deze gerubriceerd hebben.

Social media marketing

Wie je ook wilt bereiken: zakelijk of particulier publiek of beiden? Social Media marketing kan zeer effectief zijn mits juist ingezet. En dIt via het toevoegen van waardevolle content op basis van een vooraf uitgedachte strategie en een content-kalender én via betaalde advertising-campagnes. Ook hier geld hét internetmarketing principe: meten = weten, gissen = missen 

Zoekmachine optimalisatie

Iedereen wil bovenaan staan in Google met de belangrijke zoektermen maar de plaatsen bovenin zijn snel verdeeld. Het werken aan een betere vindbaarheid is een continu proces en een geleidelijke weg. Wie snel bovenaan wil staan kan beter inzetten op zoekmachine adverteren. Wie wil werken aan een geleidelijke stijging in de organische (SEO) resultaten kan bij ons terecht. Stel ons je vraag.

Zoekmachine adverteren

Afhankelijk van je doelstellingen, je budget en de markt waarin je actief bent, kun je heel snel bovenaan staan in Google. Via SEA, Search Engine Advertising kunnen snel resultaten geboekt worden. Toch is het beter om via een weloverwogen aanvalsplan de markt te benaderen en dat via search, display en of retargeting. Afhankelijk van je markt, je product en of dienst en de concurrentie. We adviseren je graag en professioneel en helpen bij het behalen van conversies via internetmarketing want daar draait het om.

Video marketing

Video groeit en zeker als internetmarketing instrument biedt video mooie kansen. Of het nu gaat om een ‘duidelijk instructiefilmpje’ of een gelikte promotievideo, de kwaliteit dient professioneel te zijn. Veel goede filmpjes lijken heel simpel en dat blijkt een valkuil. Goede filmpjes maken is een vak. Dit geldt ook voor het in de markt zetten van video’s, ook dat is een vak. Je wilt immers dat je video bereik heeft? Een mooie bedrijfsfilm maken die slecht bekeken wordt, is weggegooid geld. Wij maken de video’s en kunnen ervoor zorgen dat deze je publiek bereiken én raken.