BAKON, internationale exposure en groei

BAKON, internationale exposure en groei 2017-09-04T11:17:22+00:00

Project Description

Projectnaam: branding on- en offline
Naam klant: BAKON food equipment 
Opdracht: opwaarderen huis- en communicatiestijl en professionaliseren
Doelstelling: Bakon internationaal branden en online traffic genereren
Doelgroep: industriële bakkers wereldwijd
Middel(en): website, internetmarketing SEA en SEO, beursstands en presentaties, productfolders, correspondentiemiddelen, online nieuwsbrieven en ‘handboekje’.
Bijzonderheden: voor Bakon verzorgen wij alle marketing- en communicatie activiteiten en werken nauw samen met het managementteam om zo de totale organisatie naar een hoger plan te tillen.
BAKON food equipment

In 2012 gaat het roer om bij BAKON: Het management van de machinefabriek zet vol in op internationale marketing en sales. Wigman Van Dijk geeft de marketing-campagne vorm en inhoud: in enkele brainstorms wordt de strategie bepaald en vervolgens uitgerold: een frisse, zakelijke communicatie- en huisstijl, een nieuwe website, internetmarketing-campagnes en een nieuwe beursstand helpen de verkopers bij het vergaren van nieuwe aanvragen en het scoren van orders: BAKON kan volop aan de bak!

Internationaal scoren als MKB-bedrijf uit NL: ga er maar aanstaan

BAKON bv food equipment ontwikkelt en fabriceert machines voor ambachtelijke en industriële bakkers. Het bedrijf werkt met sales-mensen, agenten en dealers in diverse continenten. Toch is het lastig om in het internationale speelveld, waarin grote partijen actief zijn, op te vallen. Gelukkig biedt Internet tools waarmee BAKON zich internationaal kan profileren en onderscheiden. Via zoekmachine-optimalisatie en online adverteren komt BAKON internationaal gezien beter op de online kaart te staan. Hieruit volgt de gewenste en beoogde offline spin-off: meer beursbezoek, meer offerte-aanvragen, actievere agenten en orders.

Verder inzetten op online aanvragen en offline opvolging

Samen met BAKON zetten we in de toekomst nog meer in op het scoren van online aanvragen via elektronische nieuwsbrieven, adverteren op Internet en zoekmachine-optimalisatie, social media, online presentaties, filmpjes etc. Als organisatie moet BAKON overal onderscheidend aanwezig en vindbaar te zijn. Daarna is het aan de salesmensen en agenten van BAKON om de aanvragen te verwerken tot orders.

Mensen willen iets vasthouden

De salesmensen van BAKON geven aan dat professionele uitingen zoals folders, boekjes, offertemappen en dergelijke belangrijk blijven. De klant wil iets vasthouden, iets krijgen. Ook daar scoort Bakon op want de folders en het boekje bieden een duidelijk verhaal en zien er tip-top uit.

Video voor online- en beurspresentaties

Vanaf het begin wisten we BAKON te overtuigen van het gebruik van goede, onderscheidende fotografie. De volgende stap is het maken van goede films over de werking van de machines. Vervolgens gaan we deze films verwerken in fraaie presentaties: het oog wil ook wat.

Werkwijze

Het opzetten en implementeren van een wereldwijde marketing- en communicatiestrategie is een intensief traject. Tijdens tweewekelijkse sessies praten en sturen we bij op de ingezette lijn. Bakon is al zeventien jaar klant bij Wigman Van Dijk, On & Offline Creatie en daar zijn we trots op.